Netroots - Socialdemokraterna

2011-12-03

Stackars Lena

Lena Melin - medias främste Juholt-hatare - "intervjuas" i dag i Aftonbladet av Josefin Karlsson och säger bland annat:
"– Jag tyckte faktiskt att det var ett väldigt lamt tal och han fick också ett lamt mottagande. Det var ingen riktigt glöd. Han hade väldigt lite att säga. Jag har hört stora delar av talet förut, säger Lena Mellin."
Ja du Lena, man kanske behöver säga saker flera gånger för att sådana som du skall fatta? Det Juholt säger är helt i linje med det som social demokrati är och det som socialdemokratin står för. Han gör färdriktningen kristallklar, som K.G.Bergström (av alla människor) säger i expressen i dag:
"- Varje gång han talar är det en fördel för honom."
Men inte i Lenas värld. Där är det bara elände - om Juholt säger något konkret letar hon upp nån obskyr eller ibland före detta framstående socialdemokrat som inte tycker likadant och hävdar splittring i partiet - om han inte är konkret utan pekar ut färdriktningen, så är det innehållslöst.
Men i dag var det bara ett mantra - hon hade uppenbart inte lyssnat. Och det behövs inte heller - hennes uppdrag är glasklart. Genomslaget för en alternativ politik skall fördröjas så länge som möjligt, så att tidningens ägare kan fortsätta att njuta av regeringen Reinfelts systematiska överföring av gemensamt kapital till de redan rika.
Jag tycker ärligt lite synd om Lena - antingen är hon faktiskt dum - eller så spelar hon dum för att behålla sin plats vid den fördummande journalistikens köttgrytor. Jag vet inte vilket som är det korrekta, men jag misstänker det senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar